Back on track

Hellooo!
Nu är jag tillbaka från underbara Taffsnäs! Blev kär i det stället ;)

En normal praodag på Taffsnäs:
07:45 - Vi gör allt stallarbete, mockning/sopning/fodring m.m.
10:00 - Rast
10:30 - Släpper ut unghästarna + fjordingarna + höa/Halma m.m.
13:00 - Lunch
(Ridning)
15:00 - Insläpp av unghästarna + fjordingarna + förbereda kvällsfodringen
17:00 - Middag
(Ridning)
19:00 - Kvällsfodring

RIDNINGEN


Första dagen blev det uteritt på Gullfrost och dressyrpass på Casper med Lollo & Hanna. Casper bet sig fast och var väldigt hård i munnen. Knepigt. Men iaf så jag testade både Vilje och Krumis som Lollo och Hanna red. Vilje var jättemjuk och fin, Krumis däremot var hur skumpig som helst, jag skuttade två meter upp i sadeln när jag red lätt. Inte rolig häst. När vi bytte tillbaka och körde lite till så släppte Casper tag om bettet och var jättemjuk. i avslutade passet med lite skrittävling, travtävling och galopptävling. Sen blev det även lite galopp i damsadel, jag travade när jag satt bak och fram i sadeln och annat knas. JAG VANN ALLA TÄVLINGAR, för jag är bäst :D

Andra dagen blev det ännu ett dressyrpass med lite knas i slutet på Gullfrost. Gick dock inte så värst bra, vi körde lite galoppbommar, lite bakdelsvändningar, lite skänkelvikning och sånt. Gullfrost kan ju typ inte galoppera, så bommarna fick jag ju glömma att ta i galopp. Jag kämpade mest med övergångarna. Han KAN ju galoppera, bara man övar lite och lär känna honom, för han har en tendens att vända in och gå innanför spåret, vilket kan vara väldigt jobbigt när man sitter och försöker få honom att galoppera normalt. Även idag bytte vi hästar för ett tag och jag provade Müsen & Krumis och så lite knastävlingar såklart, fast inte galopptävling den här gången, då gullfrost inte kan galoppera normalt!

Tredje dagen blev det hoppning på lille Casper. Blev en liten kombination bestående av ett rätuppstående och sen en oxer på drygt 70-80 cm?
Riktigt kul, älskar att hoppa! Och Casper ville hoppa, han sa det till mig. :) haha! Sen är ju Terese jättebra att hoppa för.

Fjärde dagen så drog vi ut i Darcys hage med Casper, Müsen och Gilbert. Där körde vi full fart i galopp barbacka medans kim och terese fotade. Bilder kommer ut när terese skickar de :) Jättemysigt verkligen! Älskar att galoppera i snön, och särskilt barbacka!
Sen skulle vi rida på kvällen också, skulle ridit Cherio, men jag mådde så sjukt dåligt, hade feber, ont i huvudet och var helt skakig i kroppen, så jag sov istället. Lite synd faktiskt..

Idag så skulle vi ridit ut, men även idag är jag sjuk, och det gick inte. Lite avis för senare red de till huset och bad oss fota, det såg så mysigt ut att jag nästan mådde bra för några minuter..

Underbare Gullfrost nr. 48! <3

Och älskade Casper nr. 18! <3



Imorgon blir det privatlektion på Bill och på söndag tävling!
Mamma har precis köpt ett par vita ridbyxor till mig, de kostade 1500:- (Tack mami!<3) och imorgon ska vi köpa kavaj och polotröja :)
Blir en liten LC:1a, ska bli mysigt!

Love /M. ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0